יש לכם חדר אוכל, מסעדה או אירוע עם קייטרינג, ואתם רוצים לעודד יותר סועדים לבחור את המנות השוות שארגנתם להם מהצומח? מנהלים במכולת או באחת מרשתות השיווק, ורוצים לעודד את הלקוחות לנסות יותר מהמוצרים מהצומח שדאגתם להביא? אספנו עבורכם את מיטב הכלים והטיפים העדכניים בתחום, שהוכחו כיעילים בארץ ובעולם.

מה עומד מאחורי הכלים האלה? (הבסיס המחקרי שלנו)

יחד עם המודעות ההולכת וגדלה ליתרונות הסביבתיים והבריאותיים של מזונות מהצומח, מתפרסמים בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים על כלים בהם חדרי אוכל, מסעדות ורשתות שיווק יכולים להשתמש על מנת לעודד לקוחות וסועדים להתנסות במנות ובמוצרים אלה. רוב המחקרים נערכים כחלק מתחום הכלכלה ההתנהגותית, המתבסס על התפיסה כי קבלת ההחלטות שלנו נשענת על רציונליות רק באופן מוגבל. חלק מהכלים הללו מכונים בספרות בשם Nudges, או "דחיפות קלות", שהם למעשה כל גורם במבנה, במראה או בתיאור המילולי במסגרת הסביבה שבה מתבצעת הבחירה הצרכנית, שעשוי לשנות את התנהגות הצרכנים באופן שניתן לחזות מראש, ומבלי לשלול מהם את אפשרות הבחירה.

מי הם "אדריכלי הבחירה" ואיך המדריך הזה עוזר להם?

על פי גישה זו, האנשים שתפקידם לארגן ולהציג את האפשרויות העומדות בפני הצרכן הם "אדריכלי בחירה", ובמקרה של עידוד מזון בריא ומקיים הכוונה היא לכל מי שיש באפשרותו להשפיע על האופן בו מוגש, נמכר או מיוצר מזון. במדריך זה נסקור כלים שנבדקו במסגרת מחקרים באוניברסיטאות ברחבי העולם ושנבחרו כיעילים ביותר על-ידי גופי מחקר וחברה אזרחית הפועלים בתחום, וכן נתן דוגמאות לכמה מתוך אלפי החברות והארגונים המטמיעים אותם בהצלחה.

קחו את הצעד הראשון לשינוי

במדריך הזה הגשנו לכם שורה של כלים פשוטים אך עוצמתיים לעידוד הבחירה במנות ומוצרים מהצומח בעסק שלכם. בין אם אתם מנהלים חדר אוכל, מסעדה או רשת שיווק, הטמעת חלק מהגישות הללו יכולה להוביל לשינוי משמעותי בהרגלי הצריכה של הלקוחות והעובדים הסועדים אצלכם, תוך תרומה לסביבה ולבריאות.
אל תהססו להתחיל בקטן. בחרו כלי אחד או שניים שהכי מתאימים לעסק שלכם והתחילו ליישם אותם. עקבו אחר התוצאות והמשיכו להתפתח ולנסות גישות נוספות.

רוצים לקבל ייעוץ מותאם אישית או סיוע בהטמעת הכלים האלה בעסק שלכם? נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם לצמוח ולהוביל בעולם המזון מהצומח.

לחצו כאן